torsdag 9 augusti 2012

Nya dojjor

Nu äntligen är de nya dojjorna inköpta - och inspringda. Kunde inte hålla mig igår när jag hade varit och köpt dem så jag gav mig ut en liten sväng. De kändes bra, men det tar nog några rundor innan man har vant sig helt.

Här är en bild på mina nya darlings...


Vi har haft en tävling på jobbet där vi tävlar ut en startplats i Tjejmilen. För att vinna skulle man skicka in sitt bästa recept med grekisk yoghurt. Grekisk yoghurt är rik på protein och passar därför extra bra när man tränar mycket. Den vinnare vi utsåg skickade in ett recept på rödingröra. Vi var så klart tvungna att prova och till tre-fikat bjöd vi hela kontoret på baguette med rödingröra.


Jag kunde inte hålla mig från att testa, även om ljusa baguetter knappast är godkänd mat i min diet. Men röran var himmelskt god - och nyttig. Här har ni receptet

1 rökt röding finfördelad ( det går lika bra med varmrökt lax)
3 dl Grekisk yoghurt
1 rödlök, finhackad
1 krossad vitlöksklyfta
Finklippt dill
Citronpeppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar