tisdag 7 augusti 2012

Milen!

Efter sommarens utsvävningar kände jag att jag var tvungen att ge mig på milen. Det är ju faktiskt mindre än en månad kvar nu innan det är dags att åka upp till Stockholm och springa Tjejmilen.

Hemmacoachen hängde med och det var nog tur för det blev en tuff mil. Vi valde Hallbyspåret, trots varningar, och det var mycket riktigt väldigt kuperat och smala smala stigar och på flera ställen ganska djup sand(!). När vi sprang ut var vädret helt perfekt. Molnigt, men uppehåll. Sen började det dugga lite. Så där härligt uppfriskande. Och precis lagom till att jag sa till Johan " Det här är ju perfekt väder att springa i" började regnet ösa ner! Men vi kämpade på. Jag fick ligga först i spåret och det passar mig bäst, ligger jag efter känner jag bara att jag "hänger på" och säckar ihop lite.

Till slut kom vi runt på på strax under 1.06, vilket jag ju bara kan var helt nöjd med. Men det är ju förstås en bit kvar till att klara milen under 1 timme...
Bildbeviset! Skulle ju också bara kunnat gå ut i regnet och sett lite svettig ut och ställt mig vid skylten, Men jag var faktiskt runt den där milen!



Mina löpskor är rejält slitna så idag var jag på Löplabbet för att köpa nya. Helst snabbare. :-) Jag fick superbra hjälp men tyvärr blev det inte något köp eftersom de inte hade min storlek hemma.

2 kommentarer:

  1. Bra Jenny! Du ser ju riktigt glad ut denna gången....

    SvaraRadera
  2. Hahaha, den glada minen är speciellt för Niclas skull! :-)

    SvaraRadera