onsdag 18 juli 2012

Nya träningskläder

Igår styrde vi kosan mot Borås ( som om det inte är regnigt nog där vi är!), för att gå på djurpark. Märkligt nog höll sig regnet borta från Borås just igår och vi fick en härlig dag med allt från elefantspotting till minigriskel.

Jag var helt slut när vi kom hem vid 19-tiden på kvällen. Men det var allt för många dagar sedan jag sprang sist (då hade jag ju tänkt köra två dagar på rad, men det blir inte alltid som har tänkt sig...).

Ivrigt påhejad av hemmacoachen var det bara att svida om till träningskläderna. Just det var extra roligt idag eftersom jag hade nya träningsbrallor. Hur kan det komma sig att det är så viktigt med träningskläder? Det är inte alls samma sak att springa i den gamla utslitna t-shirten som i ett nytt träningslinne. I mitt fall den här gången var det ett par nya snygga träningsbrallor som jobbet har sponsrat med. Supersköna var de också och kanske var det de som bidrog till att jag satte ny rekordtid på 5 kilometer - 27 min! Hurra!

Jag känner att jag kanske kan springa lite fortare ändå, men det är som om jag inte vet riktigt hur man gör. Jag kan liksom inte " ta i" mer, låter kanske konstigt, men det är så det känns. Får höra med träningscoach Susanne om hon har några bra tips. Nästa gång ska jag i alla fall försöka springa lite längre... 1 september och milen kommer allt närmare...
På Borås djurpark kan man till och med rida på dinosaurier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar