fredag 29 juni 2012

Semester! Men hur ska det då gå med dieten?

Nu var det längesen jag skrev. Men så här veckan innan semestern så är det ju alltid fullt upp. Saker som ska avslutas, sommarfester och möten har varit kännetecknande för min vecka. Och noll träning. Noll. Zero. Nada. Men nu har jag ju en veckas semester så då får det bli bättring!!

På grund av all den här före-semesterstressen så ställdes mitt möte med min coach Susanne in. Vi hade planerat in ett möte innan semestrarna för att hon skull pusha mig lite och ge mig motivation att hålla både diet och träningsschema inför semestern. Tror verkligen jag hade behövt det, vem orkar egentligen tänka på diet när man är på semester? Men jag har själv satt upp några riktlinjer som jag ska försöka hålla.
  • Håll ner intaget av alkohol
  • Inga kolhydrater på kvällarna
  • Inget godis/chips eller glass på veckodagarna
  • Öka träningen från två löppass i veckan till tre
  • Öka styrketräningen från en gång i veckan till två (eller tom kanske tre)
Om jag klarar att öka träningsmängden så gör det kanske inget om man tar ett glas vitt vin till räkorna även om det är tisdagkväll?

Här är ett tips på god och nyttig efterrätt - gino! Passar perfekt nu när jordgubbarna är som allra godast och snart kan man plocka egna blåbär också. Istället för glass till så kan man ta en klick av Lindahls ryska yoghurt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar